Service

Welkom bij de de Fietskar-winkel, uw webwinkel voor degelijke en betaalbare fietskarren, aanhangfietsen en hondenfietskarren


Contact

De Fietskar-winkel / Enduring
Oud Heiligeweg 4
4307 LB Oosterland
+31 (0)111 - 218009
info@fietskar-winkel.nl

 

 

Veelgestelde vragen over fietskarren

Heeft u vragen over onze webshop? Bekijk dan hieronder de meest gestelde vragen over bestellen, betalen, verzenden en retourneren. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer weten over onze fietskarren? Neem dan contact met ons op via het contactformulier hiernaast of mail ons via info@fietskar-winkel.nl. U kunt ons ook bellen op 0111 - 218009. We helpen u graag verder.

1 Fietskar bestellen
1.1 Hoe kan ik een fietskar bestellen?

Een fietskar of ander product uit onze shop bestellen is heel eenvoudig. Ga naar het product van uw keuze en klik rechts op de knop 'In winkelwagen'. In sommige gevallen dient u eerst een kleur of uitvoering te kiezen voordat u het artikel in uw winkelmand plaatst.

1.2 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Zolang u nog niet afgerekend heeft kunt u uw bestelling altijd aanpassen via de winkelmand. Hier kunt u het aantal wijzigen of het artikel uit uw winkelmand verwijderen. Wilt u de kleur veranderen, klik dan op het artikel dat u wilt wijzigen. U komt dan opnieuw in de pagina van het gewenste artikel alwaar u een andere kleur kunt selecteren. Heeft u uw bestelling al afgerekend en voltooid? Dan is wijzigen niet meer mogelijk. Neem in dat geval contact met ons op.

1.3 Kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling annuleren zolang u nog niet betaald heeft. In het winkelmandje klikt u op het prullenbakje naast het artikel dat u wilt verwijderen. Wanneer u uw bestelling al heeft afgerond, dat wil zeggen: wanneer u al heeft betaald en uw heeft een bestelbevestiging van de Fietskar-Winkel ontvangen, is het niet meer mogelijk om uw bestelling te annuleren. U kunt contact opnemen met onze klantenservice voor het retourneren van het artikel.

1.4 Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?

Wanneer u online een bestelling plaatst bij de Fietskar-Winkel ontvangt u een bevestiging per e-mail. Hierin vindt u alle details van uw bestelling.

1.5 Is het mogelijk om via de mail een fietskar te bestellen?

Ja, u kunt ook per e-mail een bestelling aan ons doorgeven. Mailt u uw bestelling door naar info@fietskar-winkel.nl.

1.6 Kan ik ook vanuit het buitenland een fietskar bestellen?

De Fietskar-Winkel levert ook in België. U kunt dus gewoon via de webwinkel een fietskar bestellen. Wij accepteren betalingen van onder andere Bancontact en MisterCash.

1.7 Hoe krijg ik meer informatie over een specifiek product?

De Fietskar-Winkel streeft ernaar zoveel mogelijk informatie over onze artikelen in de webshop te vermelden. Misschien wilt u toch meer weten over een bepaald artikel of mist u belangrijke gegevens. U kunt in dat geval contact opnemen met onze klantenservice via info@fietskar-winkel.nl. Stuur ons een mail met uw vraag en de naam van het artikel waar u graag aanvullende informatie over ontvangt.

2 Fietskar betalen
2.1 Hoe kan ik een fietskar afrekenen?

De Fietskar-winkel werkt samen met de betaalprovider MultiSafePay. Dat betekent dat u via meerdere manieren een fietskar kunt betalen:

  • iDEAL
  • Bancontact / Mister Cash
  • Bankoverschrijving voorafgaand aan verzending

In de check-out kunt u uw betaalmethode selecteren. U wordt vanzelf door de het betalingsproces geleid.

2.2 Is mijn online betaling veilig?

Via MultiSafepay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. MultiSafepay biedt u verschillende manieren om volledig beschermd uw betaling te doen, zoals via iDEAL  of Bancontact.

2.3 Kan ik ook betalen vanuit het buitenland?

Wanneer u een bestelling wilt doen vanuit het buitenland, en u beschikt over een bankpas van een Nederlandse Bank die aangesloten is bij iDEAL, kunt u gewoon via de webshop afrekenen. 
Heeft u geen Nederlandse bankpas, dan kunt u uw betaling overmaken voorafgaand aan verzending. U heeft hiervoor de volgende gegevens nodig:

  • IBAN: NL 14 RABO 0365 4480 79  ten name van Enduring International B.V.
  • BIC: RABONL2U

Voor meer informatie omtrent geld overmaken vanuit het buitenland kunt u de website van uw bank raadplegen.

3 Fietskar laten bezorgen
3.1 Hoeveel bedragen de verzendkosten voor fietskarren en hondenfietskarren?

Wij verzenden alle fietskarren, hondenfietskarren, aanhangfietsen en accessoires gratis binnen Nederland.

Voor verzendingen naar België brengen wij verzendkosten in rekening. Op dit moment bedragen deze € 9. Wanneer u in de winkelmand België selecteert als verzendadres, ziet u meteen de hoogte van de verzendkosten.

3.2 Wie levert mijn fietskar?

De Fietskar-Winkel laat uw goederen bezorgen door DHL. DHL levert snel en betrouwbaar binnen heel Europa.

3.3 Moet ik thuis zijn voor het in ontvangst nemen van mijn fietskar of accessoire?

Nee, wanneer de postbode u niet thuis aantreft laat hij een afhaalbericht in uw brievenbus achter en gaat uw bestelling naar het postkantoor. U kunt dan met het afhaalbericht uw bestelling afhalen.

3.4 Hoe snel wordt mijn fietskar geleverd?

Uw fietskar vandaag besteld = vandaag verzonden. De Fietskar-Winkel streeft ernaar uw bestellingen dezelfde werkdag nog op te sturen (na ontvangst van uw betaling). Dat betekent dat u doorgaans uw fietskar binnen twee dagen op uw adres thuisbezorgd krijgt. Dit geldt alleen voor de fietskarren en aanhangfietsen (en accessoires) die wij op voorraad hebben. Van ons online aanbod fietskarren hebben wij ongeveer 95% op voorraad. Voor fietskarren en accessoires die wij niet op voorraad hebben moet u rekening houden met een iets langere levertijd.

4 Garantie en reparatie
4.1 Zit er garantie op mijn fietskar?

Voor de meeste fietsen, fietskarren, hondenkarren en aanhangfietsen geldt een garantie van tien jaar. Let op: deze garantietermijnen zijn specifiek per product vermeld. Voor de meeste overige producten geldt een standaard fabrieksgarantie van 12 maanden.

4.2 Hoe wordt een garantiegeval afgehandeld?

Wanneer er sprake is van een mankement aan uw fietskar dat door onze garantie gedekt wordt, kunt u contact opnemen met de klantenservice. U kunt onze klantenservice mailen via info@fietskar-winkel.nl. Na overleg kunnen we beoordelen wat de volgende stap wordt. In de meeste garantiegevallen kunnen wij onze reparatieservice inzetten.

4.3 Hoe werkt de reparatieservice?

Voor eenvoudige reparaties volstaat het dat wij u een vervangend onderdeel toesturen met een instructie over hoe u de reparatie kunt uitvoeren. Voor grote of complexe reparatiegevallen kan er een medewerker van de Fietskar-Winkel bij u thuis komen om de reparatie uit te voeren, of we laten de reparatie uitvoeren door een servicecenter bij u in de buurt. In sommige gevallen kan er sprake zijn van een total-loss situatie. In dat geval vervangen wij uw defecte product door een nieuwe.

5 Retourneren
5.1 Mag ik mijn fietskar retour sturen wanneer deze niet bevalt?

U heeft als consument het recht de aankoopovereenkomst te herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van het geleverde product. U dient hiervoor het formulier herroepingsrecht in te vullen. Dit formulier kunt u mailen naar info@fietskar-winkel.nl of bijvoegen bij uw te retourneren bestelling. Het artikel stuurt u daarna in ongebruikte en onbeschadigde toestand, in de originele verpakking retour naar:

De Fietskar-Winkel
Oud Heiligeweg 2 - 4
4307 LB Oosterland

5.2 Kan ik het artikel ook zelf terugbrengen?

U kunt het artikel eveneens zelf naar ons depot terugbrengen. Hierover dient u eerst contact met ons op te nemen. Dan kunnen wij een afspraak met u maken.

Neem contact op
* Verplichte velden